Tuesday, February 14, 2012

Ik? Een Award??

Jazeker!
Ik heb een award ge'wonnen', of misschien moet ik zeggen verdient? Maar waaraan, dat weet ik niet zo goed!
Ik ben nog niet zo goed in het bijhouden van mijn blog, want ik heb genoeg gedachtenspinsels, maak genoeg kaartjes, kook of bak voldoende en heb vele foto's en gekkebekken-prentjes van m'n kids... TOCH vind ik niet alles 't waard om op de blog te zetten!
Maar... Sandra blijkbaar wel! Dus thanks San!
Kijk:

Een goede reden om een geschreven update te geven van 'het hier en nu'.
(een kaartjes blog komt er ook aan! maar 't is nu, 's avonds, heel slecht licht om foto's ervan te maken... dus die moet tot minstens morgen wachten!)

Even terughalen waar wij, als gezin, waren - ruim 2 maanden geleden...
Man zijn baan kwijt
Doelen, die we hadden gesteld om binnen 5 jaar te behalen, op een laag pitje, of zelfs op de lange baan geschoven - even de druk van de ketel totdat we alles weer op de rit hebben; dwz, een baan, een inkomen, zekerheid in dit aardse leven.
de kou stond voor de deur
Grandma en Grandpa zouden gauw op de stoep staan voor een korte vakantie bij ons
etc.
etc.

Het goede nieuws!
  • Hubby heeft een hele leuke baan gevonden! Mooie positie, goed bedrijf, mooie kansen, moet in pak (mooi!)
  • Wij verwachten ons 4de kindje, naar wie wij verlangden, en welke ik benoemde in ons 5-jaren-plan :) Wij zijn erg verrast en gelukkig. Over ruim een week hebben we (pas) de eerste echo, en dan zullen we weten wanneer dit kindje geboren mag worden. Wij hopen pas in Augustus of September, maar dit is natuurlijk niet aan ons. Ik voel me dit keer erg bezorgd, hoewel mijn groeiende middel (voel me echt al HUGE) wijst op groei van binnen.... wie weet. Nog een week even spannend, en dan weten we meer. Daarna blijft 't natuurlijk ook spannend, maar dan zijn de eerste 11 a 12 weken ook maar weer om!
De bijwerkingen van deze gebeurtenissen zijn uiteraard van grote invloed op de komende tijd en onze plannen.
We zullen 'moeten' gaan verhuizen, want de nieuwe baan is in Den Haag.
Ik zal nog niet gaan studeren - zwanger zijn en deze spruit gaan voor..
We zullen heel wat beslissingen moeten nemen op financieel gebied, maar ook de tijdslijn overwegen. We zouden graag zsm verhuizen, maar in de zomervakantie is de beste optie voor de (schoolgaande) kids, maar mochten we kunnen en willen kopen; dan zou er iets op stel en sprong 'moeten' gebeuren, en dat kan niet, want we moeten eerst een proefperiode door op 't werk waaronder een 2-weken-durende reis naar Amerika..
Brett zal voorlopig doordeweeks in de omgeving van Den Haag logeren en enkel in 't weekend thuis zijn.
Hierom heb ik een aantal verantwoordelijkheden 'afgezegd', zoals mijn twee vaste dagen overblijven, maar ook zal ik waarschijnlijk minder vaak op zondag zingen, want dan zou ik oppas moeten regelen etc.
Ik wil mijn energie goed gaan verdelen, en wie weet wat ik allemaal straks voor elkaar krijg! Maar het idee om de hele week 'alleen' te zijn, zwanger en druk met 3 kids - daar kijk ik toch wel iets tegen op, als ik eerlijk moet zijn. Vandaar mijn wens om vlot te kunnen verhuizen, zodat we bij elkaar kunnen zijn, en 's nachts namen kunnen verzinnen... Tot nu toe enkel voor een meid echt goede ideeen! Voor een knul leuke namen, maar nog geen enkele die we beiden echt leuk vinden... tips en suggesties zijn welkom!

In dit alles: waar een wil is is een weg, en waar God is, is vertrouwen en hoop!

Wij hopen deze komende periode een turbulente tijd tegemoet te gaan waarin veel goeds gebeuren gaat! We proberen hiervoor zoveel mogelijk vooruit te plannen, maar ook in het hier-en-nu te leven.. want onze huidige vrienden en onze huidige verantwoordelijkheden en dagelijkse bezigheden blijven gelukkig nog!

Rest mij nu jullie nog een heel gelukkig 2012 te wensen! En niet te vergeten jullie te vertellen dat mijn beide dochters een kaarsje extra hebben mogen uitblazen. Inde is nu 2 en Eyva is nu 5.
Inde heeft ook besloten dat ze per direct zindelijk is - wil geen luiers meer om, gaat keurig naar 't potje of op de prinsessen-WC-bril, vegen, aankleden - alles erop en eraan!
's Nachts 'moet' ze nog een luier om.
Dus mogelijk straks alsnog een luierloze periode, voor de volgende weer aanbreekt!

Tot de volgende 'blog' - met foto's, een kaartje en, afhankelijk van hoe lang 't duurt, een update over spruit nr. 4. <3

1 comment:

  1. En gewoon verdiend, hoor! Omdat jij lekker in het zonnetje gezet mag worden na een wat minder leuke tijd. Omdat veel dingen juist nu weer op zijn plek komen en omdat je zo lekker creatief bent!
    En het belangrijkste: omdat je zo'n lieve vriendin bent!!!

    Ik zie je vrijdag!

    Liefs, San

    ReplyDelete