Tuesday, February 21, 2012

Dankbaar!

In mijn tijd in Australiƫ ging ik ook 'altijd' naar de kerk. Regelmatig gebruikten wij standaard gebeden welke verweven waren in een liturgie. Een voorbeeld van zo'n gebed is;
Thank you God for life and health and safety... (Ik dank u Heer voor leven, gezondheid en veiligheid.)
Na zo'n gebed kregen we dan de tijd om het aan te vullen met onze eigen dankbaarheden.
Ik dank(te) Hem dan zoal voor degenen die mij dierbaar zijn, voor vriendschappen, voor de talenten en mogelijkheden die Hij mij gegeven heeft. En dan net wanneer wij deze 'stille periode' mochten afsluiten dankte ik nog gauw: "oh and thanks for my stamps!" Want zonder mijn materialen kan ik wel creatief zijn, of talent hebben.... Maar komt dat helemaal niet tot uitdrukking!

Hieronder een kaart die ik gemaakt heb in de afgelopen dagen die net iets buiten mijn stijl ligt, maar waar ik zeker tevreden mee ben!
Het heeft de soberheid in kleur zoals ik van mezelf gewend ben. Het heeft weinig 'fratsen' zoals ik van mezelf gewend ben, en toch is het meer 'vintage' dan ik van mezelf gewend ben!
Deze kaart gaat naar iemand die ik ook persoonlijk wil bedanken voor wie ze is, en haar bedanken voor wat ze voor me doet/betekent.



 (met dankbaarheid aan Sandra voor het gebruik van haar prachtige stempelset 'Bliss'.)
 
Ik mag deze week de Heer ook danken voor de geboorte van drie kleine meisjes; Fija (dochter van een nicht), Fay(e)linn (dochter van een vriendin, of het met een e geschreven wordt weet ik pas wanneer t kaartje op de mat valt!) en Olivia, voor wie velen op een bijzondere manier dankbaar zijn.
Welkom meiden! Ook voor jullie "leven, gezondheid en veiligheid" bid ik....!

Hier een kaart die naar 1 van de meiden wordt gestuurd:


Ook ben ik dankbaar voor alle euro's die ik, samen met mijn moeder kan doorgeven aan goede doelen, met de kaartjes die we verkopen. Het zijn er inmiddels alweer een heleboel! Wie graag een kaartje wil, laat het ons maar weten!

Tot slot, een deel van de tekst van een toepasselijk nummer:
For all that You've done I will thank You
For all that You're going to do
For all that You've promised
And all that You are
For all that has carried me through,
Jesus I thank You

4 comments:

  1. Dacht dat ik al een reactie gegeven had op deze post, maar blijkbaar nog niet... Heel erg veel sorry!
    Maar ja, ziek geweest, dan vergeet je wel eens wat... Hahaha!

    Wat heb je weer prachtige woorden gebruikt om je gevoel op te schrijven. Echt een plezier om te lezen!
    Doet me nadenken over waar ikzelf dankbaar voor ben en dat is heel wat kan ik je vertellen.
    En wat een plaatjes van kaarten heb je weer gemaakt! Fijn dat ik daar een deel van kan en mag uitmaken, zij het op afstand met een stempelset die ik je leen. ;-)

    Ga vooral zo door met je blog, je bent op de goede weg! En die volgers komen ook nog wel, kost soms alleen wat tijd.

    Je bent een schat en ik ben DANKBAAR dat ik je in mijn leven heb, je bent echt van waarde...

    Liefs en een dikke kus, San

    ReplyDelete
  2. hoi Simone,

    als ik je bericht lees vind ik het zo mooi dat voor jou je geloof zo met je leven verweven is en dat je er op je eigen manier uitdrukking aan geeft. En je gevoel voor humor, dat je op de valreep ook dankt voor de stamps. hihihi.
    Je kaart is ook heel mooi geworden.
    Groetjes,

    GerJanne

    ReplyDelete
  3. Fijn he..... Ik denk dat mijn huishouden zou versloffen als ik een onafgebroken periode zou besteden aan het danken van God voor alle goede dingen.... ;)
    Dan zou ik denk ik direct maar om vergeving vragen voor het niet goed in bewaring nemen van dat wat mij gegeven is ;)

    ReplyDelete